LiFePo4

Видима от всички тема

Re: LiFePo4

Мнениеот L.dof » 17 Фев 2022, 22:37

Изоставамеееее
L.dof
 
Мнения: 347
Регистриран на: 22 Май 2019, 20:02

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 17 Фев 2022, 23:52

chicken написа:Е не очаквах от теб, Факторе, да сложиш Й там!


кАде бе?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот chicken » 18 Фев 2022, 02:37

Ааа, изхлузваш се ти! ;)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: LiFePo4

Мнениеот Bamze112 » 18 Фев 2022, 17:09

L.dof написа:Изоставамеееее

Опитвам се поне да намаля дистанцията ама едва ли ...бързи са технологиите че и не бягат по права линия :oops:

Като оставим граматиката на страна (и аз съм с дебели пръсти и пропуски), xfact стига да се видим бирата е по подразбиране с повече късмет и студена (както се казва какво ми пука че ще черпя като и аз ще пия :mrgreen: )
По темата: пропуснал съм момента с заряд от мрежата. В форума на вече НЕевропейците споделят че зареждат литий с стандартния електронен блок в режим гел и разни такива. Проблема е че ел. блока е отзад противоположно на акумулатора отпред. Съответно разделителното реле е там и пак там е вързан и солара и работата почва да иска допълнително окабеляване... ама аз не искам.
И сега ми се въртят едни еретични мисли, ако на входа на акумулатора се върже едно "DC-DC Зарядно Victron Orion-Tr Smart 12/12-18A". дали ще компенсира пада на напрежение и ще извлече максимума от всички източници заедно или поотделно работещи. Ясно е че ще се обезмисли малко (май повечко) целта на лития за по-бърз заряд с по-големи ампери. Идеята е да пуска колкото му идва стандартно от солара и мрежовото, да пази съответно генератора и скромното окабеляване и в същото време да осигури що годе правилен алгоритъм за заряд на батерията. А?
Да не ме разберете погрешно питам щото искам да знам, а не защото се правя на компетентен. :oops:

chicken ти си с нови и дебели жици можеш да си ги врткаш токовете както ти е кеф :D
Последна промяна Bamze112 на 25 Фев 2022, 20:37, променена общо 1 път
Bamze112
 
Мнения: 53
Регистриран на: 16 Окт 2019, 09:38

Re: LiFePo4

Мнениеот chicken » 18 Фев 2022, 21:25

Стартерния отпред, тяговия отпред, таблото отзад, контролера и той отзад?
Значи гледай сега, майната му на заряда от 220 на първо време. DC зареждачка си требе, връзваш директно между двата акумулатора с два предпазителя преди и след и си готов с това. Един кабел все ще мине от нейде :) Ти с кво беше, не беше ли бус някакъв? С обща маса. Абе я разкажи подредено какъв е кемпера и кое къде е разположено
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: LiFePo4

Мнениеот Bamze112 » 21 Фев 2022, 18:02

Да де, бус Дукато Адриа Вин Д (така пише в талона)- стартерния е под капака от дясно по посока на движение. Жилищния зад пътническата седалка под хладилника (пак отдясно ). Блока е над леглото най-отзад в ляво. Соларния регулатор е до блока защото беше най-лесно и удобно. Вързан е на клемите на блока щото поддържа и и двете батерии, а до блока има кабели от двете. Жиците минават ..и аз не знам точно от къде и после под пода зад предните седалки, но като глрдам как са нагънати гофрите, без разглобяване нама как да се изтеглят нови и за това не ми се... не знам до колко рабрано го описах. Така де гледам за ДЦ-ДЦ и батерии...ако ми дойде нагорно ще сложа един 90 Аh Bosch L5 дето уж става и за тягов (малко прибързано и емоционално го купих миналата есен).
Аааа. Масата сигурно е обща но никъде не видях замасени кабели на ламарината на буса. вървят си двойни.
Bamze112
 
Мнения: 53
Регистриран на: 16 Окт 2019, 09:38

Re: LiFePo4

Мнениеот ogromnii » 21 Фев 2022, 22:23

Ако близо до акумулатора на къщата имаш ламарина - една къса и по-дебела маса би спестила половината пад, ако кабелите са двойни по цялото трасе. Проверка и препипване на кабелните обувки, връзки и предпазители може да спести още, обикновенно кримпнати/защипани/какъвто и да е термина връзки се окисляват с годините и увеличават съпротивлението/съответно пада. Няма как да се даде оценка "онлайн", но една проверка в реални условия с цифров мултимер би могла да нарисува някаква картина. Примерна постановка - в условия на реално натоварване (например поизтощена битова батерия и запален двигател) слагаш мултимера на обхват 20V DC, минусовия (черен) кабел снаждаш с няколко метра твой, хващаш го на сигурна маса и с уред в ръка и свободния "червен" край тръгваш от батерията на колата по връзките към битовата, като отбелязваш разликите. Например на стартовата имаш 14.4, след релето, което свързва двете 14, на кабела след обувката 13.8, от другата страна на кабела 13,5, след предпазителя 13,3, а на минусовата клема на битовия - 0,4. Чисто хипотетично. В такава примерна ситуация виждаш колко се губи по наличния кабел и съответно по кофти връзки, и какво можеш да елиминираш без нови кабели. Не е панацея, но при стара инсталация можеш да вдигнеш зарядния ток с едни 50% ако си с оловна батерия. С литиева, която е с по малко вътрешно съпротивление файдата %-но ще е по-малка, но не е за изхвърляне. А ако търсиш як заряд от алтернатор на литиева батерия - не си губи времето, пускай нови дебели кабели със запоени връзки, токът е голям и всяка мърлява точка носи яки загуби. Избираш стратегия и правиш необходимото. Успех ;)
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: LiFePo4

Мнениеот Bamze112 » 25 Фев 2022, 18:04

Благодаря за инфото. Да се постопли времето, така и така ще свалям блока да навържа новия панел (от там ми минава кабела за покрива) и ще ревизирам връзките че и тях малко набързо ги ..... До сега никога не съм виждал заряд на вътрешната батерия по голям от 5-7А при работещ мотор даже и при 50% разреден. Във форума на напусналите ЕС коментират нагар на контактите на релето в блока (до колкото ги разбрах по диагонала и с преводач) и за по-сигурно ще пусна едни 16 мм2 (стигат ли?) между двата акумулатора. За сега поръчах един 30А ДЦ-ДЦ. И като (ако) дойде лития ще има още въпроси :D
Bamze112
 
Мнения: 53
Регистриран на: 16 Окт 2019, 09:38

Re: LiFePo4

Мнениеот Bamze112 » 06 Окт 2022, 13:43

Скоро нкой не е писал в ремонтите. В знак на благодарност за дадените ми съвети да се отчета. Приятно съм изненадан от лития. 200 Ач със 200 вата солари по 5-7 дни извън цивилизацията с хладилна чанта на -5 не успях да го сваля под 70%. До 10-12 часа на следващия слънчев ден разхода се възстановява. За първи път видях 10-11 А заряд от соларите и 40 А комбинирано в движение. Голям кеф. Обаче идва зима и наближава единствения (поне за мен) минус на ЛИФЕто. Най-вероятно зимата поне два три месеца буса няма да се ползва и ми ферментират разни въпроси. Дали ще е достатъчно да изключа акумулатора от инсталацията или трябва да изключа и допълнителния балансер и БМСа за този период? Трябва ли да го прибирам на топло, като му давт температура на съхранение -20? Зареден на колко % е желателно да зимува? и др. Явно за тази зима няма да има подгрев.
Bamze112
 
Мнения: 53
Регистриран на: 16 Окт 2019, 09:38

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 06 Окт 2022, 20:46

Разреждаш го на 50-60%, и му махаш минуса. Туй то.
А може и да си го прибереш у вас. Но отново на 50-60%.

Аз си направих 300 ач. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Нема край тва… :lol: :lol: :lol:
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron