Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Видима от всички тема

Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 24 Юли 2019, 18:42

Преди време, в една хубава лятна вече си карам по магистралата и с настъпването на тъмнината се оказа, че единия ми фар свети нейде към предния мост. Едва днес му обърнах внимание... Оказа се, че моторчето не се движи. И не само това, ами пишката му е влязла максимално навътре, което е придърпало рефлектора надолу. Разкачих го от моторчето, сега ще подложа една пружинка, за да мога да го регулирам като хората в някакво положение, но това не означава, че ще ми се загуби желанието да оправя нещата. А дори си нямам и идея какъв е пълнежа на тези моторчета, подлежат ли на ремонт или смяна, или целия фар е пътник...

Здрав фар в нормално положение:
Изображение

И другия:
Изображение

И като съм почнал, нормално ли е тук да е такава гняс? Хидравличното масло не е ли едно такова тъмничко...?

Изображение

Временно, но за неизвестно колко време съм без сервиз (може би си търся) и започнах да откривам разни неща... :)
Разбрах, че филтъра на купето се мие и, че тръбата, през която трябва да се отича влязлата в кутията му вода, е тотално задръстена с остатъците от поне две джунгли :)
Хубаво нещо е външния душ с няколко режима на струята :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 25 Юли 2019, 14:48

Изображение

Пружинка от кран за наливна бира. Вкъщи се усетих, че нямам идея кое накъде дърпа и бута, сиреч дали пружинката ще е там, или отпред, ако е там дали ще е такава, или на опън, но нещата се оказаха точни :) Сега фара си се регулира от врътката, което не е толкова страшно, защото и без това не пипах копчетата за моторчетата :) Просто буса отзад си е почти на тампоните и няма смисъл :)

Което повдига другия въпрос. Оставям омекналите ресьори и слагам възглавници, които в този случай трябва да са добре подбрани и точно на място, или да си сложа нови ресьори? С хубави амортисьори, съответно.
Чувам разни приказки за возия, правилно, неправилно, но към настоящия момент в това окаяно положение нащо кемпи седи на такива пътища и с такава скорост, при които всеки фабричен кемпер ще свърши в канавката :) От друга страна онова ограничение 90 на Тракия го спазвам, защото е меко казано неприятно усещането, та комфортна возия няма. Но и не вярвам на майсторите на възглавници безпрекословно.
Пежо и Ситроен имат изпълнения с фабрични възглавници, но и с тях не съм запознат. Сиреч за каква работа са изчислени и дали не вървят със съответните ресьори. И въобще адекватно ли е омекнали ресьори да се оставят и просто да се компенсират с възглавници.
Просто искам като ще се заигравам финансово да е смислено.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот ogromnii » 26 Юли 2019, 05:42

С фара си се справил, само се замислих дали не пружинира по дупки, ама то пък къде да намериш дупки да пробваш ... ;)
Хидравликата обаче не изглежда никак розова ;) Това което успях да видя на снимките ми изглежда като вода в маслото, с бялата пяна отгоре. Не мога да съм сигурен по картинка, но ако маслото е с бозава консистенция е това. И ако е така - трябва да вземеш мерки - "нали от водата се хваща ръжда" ;)
По последния въпрос - ако ресорите са със здрави тампони, т.е. окачването е изправно, само поомекнало, спокойно можеш да му помогнеш малко с възглавници. Но спокойно можеш и да не му. Зависи колко е клекнало. Личното ми мнение е че ако има 1 пръст до тампоните, спокойно може да не правиш нищо.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот Данаил Делчев » 26 Юли 2019, 10:06

Фабричните изпълнения с възглавниците ,пак ги правят същите хора които знаеш. Просто когато клиент поиска възглавници за новия си бус ,дилъра го кара и хората ги слагат. Моя беше стигнал на 1 см от тампоните въпреки че ресьорите изобщо не бяха "уморени". А аз съм с 2 листа фабрично. При дупка или пропадане на пътя с над 100 км си беше кошмарно. След възглавниците една идея по добре. Но си е наука да уцелиш точното налягане за комфортна возия. За сега съм се спрял на 1,5 атм и се диша... На 2 атм ,падат пломбите на 3-ти горен в ляво. При хубав и гладък асфалт - 2,5 атм. Стабилност при пътуване. Особенно при страничен вятър по ония вашите виадукти. Според мен си заслужава инвестицията ,но пълен комплект с манометри и помпене от кабината. Вършат работа и за леки корекции при неравнен терен. При напомпени на място около 4 атм (това е и края на амортесьора) ,спира изцяло досадното клатене при слизане и качване от страничната врата.
Данаил Делчев
 
Мнения: 134
Регистриран на: 23 Май 2019, 18:03

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 26 Юли 2019, 12:57

Ясно. Ще си сменя ресьорите с нови. Ако не се появи адекватно решение за възглавници. “Една идея по-добре” за толкова пари не ме грее.
Два листа не означават по-твърдо, просто друга конструкция. Дългия си е по-мек и осигурява повече комфорт когато товара е малко. След това поема и втория.
За новите бусове, аз мисля, че са си фабрични възглавниците. И мисля, че се монтират по начин, по който никой външен няма да ги монтира.
Дукатото си е каруца по принцип. Каквото и да правиш отзад отпред си е ебало майката. Аз просто искам да има окачване, не да ляга постоянно на тампоните. Ако може да създаде и повече удобство ОК, но не ми е приоритет. Трябва ми да стои на пътя.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 26 Юли 2019, 13:02

Откъде пък ще влезе вода в хидравликата?! Освен ако някой немски идиот не е тръгнал да сипва антифриз там. Уикенда ще издърпам малко със спринцовка, да го видя отблизо какво е.
За фара, рефлектора с крушките е лек, а пружината достатъчно корава, за да не му позволява да мърда. Ако е слаба прижината ще трепти и при работа на двигателя само. Всъщност в купето нямам много вибрации от двигателя, та де да знам :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 13 Авг 2019, 13:21

Така. Вече наистина трябва да сменя масло и филтри, а моя сервиз не работи. Ходих до Радиала, там маслата с 30-40% по-скъпи от на други места, които изрових онлайн. При моите 7 литра си е разлика... Ама в Радиала до нас мога да следя какво правят... Лошото е, че не вярвам на никого и не знам какво да правя и къде да отида. Това беше въпрос :) Баси, човек като свикне години наред да си е на едно място и почва да се втелява и за едното кирливо масло
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 14 Авг 2019, 12:29

Намери се правилния сервиз. Занимават се само с бусове и камиони, знаят им тънките моменти :) Сега само масла и филтри, но ги чака доста работа. Съединител и маховик, скоростна кутия, евентуално предно окачване, за отзад ще решавам дали нови ресьори или възглавници... Оказа се, че си имам и за жичкаджия кой да ме спомене с добро, че си имам стартер за ремонт и проблем с централното. Дойде с 15 А бушон и само такъв не гори. Оригинално е 7 :) А на новите коли инсталациите ме побъркват. Тази шитня не мога дори да я заключа, ако няма ток. Тойотата ми поне си има механични копчета отвътре. Тук нищо. Или има тоци, или седи отключен кемпи.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот chicken » 16 Юни 2020, 18:10

Добрееее. Освен, че имам нужда от нови накладки на ръчната (най-вероятно, ще видя дали има мегдан за натягане), имам оше две чуденки.
Каква темност за спирачки да долея? Сега е по средата, при по-голям наклон надолу светва лампата. Датчика е в задната част на казанчето.
Второ, причина да ми светва маслото на оборот при голямо изкачване? Нивото е дори малко високо, маслото е на малко километри. Мисля, че прегрява, маслото, ама това какво?
А, да, и антифриза ми изчезва някъде. Нямам видим теч, не отива при маслото... Може 3000 километра да не мръдне, после изведнъж е на минимума...
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Фар Дукато, а и други италиански неразбории...

Мнениеот ogromnii » 16 Юни 2020, 19:59

Ако спирачната течност е намаляла вероятно са ти поизтрити накладките и е в цилиндрите. Ако трябва да долееш - дот4. За маслото и антифриза не става по телефона, или трябва да откриеш причината ти или друг. Антифриз вероятно пуска някъде, маслото е смущаващо.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Следваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron