Да дам и аз моите 5 стотинки....
За нашето семейство кемпера е средство което ни създава домашния уют ,комбиниран с пътуване. Ние след третия ден на едно място започваме да издивяваме. Трябва ни местене. Обичаме и пътуванията,от ония....дългите. Като минал през каравана,алковен със 90 коня (или магарета) и сега със 180 такива в кемпер-косерва,след 25 000 км съм стигнал положението в което съм се зарекъл , че никога няма да си взема заводски кемпер. Причините са много и едва ли ще мога да ги изброя.
Относно скороста - с караваната карах с 90,щото има много клипчета за случки с шофьори които си забравят на моменти че отзад теглят нещо. Децата бяха малки и за всяко сране,пикане,ядене и куп други неща се търсеше отбивка за да се спре и да се иде отзад за необходимостите. Затова взехме кемпер - алковен,щото видиш ли семейство с деца си трябвало пространство.....ала бала от сегашната ми гледна точка и натрупан стаж. Кемпера не е нищо повече от тенекиено-дървена палатка с кенеф. Вътре се влиза само за едното спане и колкото обема е по-голям,толкова по бавно започвате да си усещате пръдните. Друго предимство за мен няма. Всичко друго е недостатък,особено ако се пътува из Европата. Много зор съм виждал из градовете (особено ако има липса на сносна навигация с размери на мпс-то). С 90-те кончета си поддържах 100 км ,НО при равен път и липса на насрещен вятър,който в Хърватска винаги е срещу мен (явно късмета е такъв) . Педала до дупка и едни 60-65 км.....толкоз с алковен. Щото е един голям кашон без никаква аеродинамика.
С тенекето,в началото се отпусках със скорости до 160. Кеф....върви колкото му кажеш,набира все едно тръгваш от място,мощност бол... Сега карам 100-110 винаги на темпомат. Спокойно ми е, виждам всичко около мен и най-вече има шанс за по-къс спирачен път ако не дай си .... нещо стане.
Относно фабричните кастени - влизал съм в няколко и ....не е моето. Материалите са толкова нежни че след най-много година по нашите пътища ще започнат да падат шкафчета и вратички както падат на новите фабрични кемпери (да не казвам че на един му се отлепи цалата странична стена...). Единственото което ми харесва е ,че имат готови панели за всички извивки и не се налага творчество. Но в Казанлък вече и това се продава. Аз съм заложил на 15 мм шперплат навсякъде. Нямам развита видия за 25 000 км по всякакви пътища.Нямам заскърцал шкаф или мебел,нямам нещо с което да съм направил компромис и да преглъщам всеки път като го видя. Не чувам НИКАКВИ паразитни шумове по време на движение. Спалнята ми е 192 см широка и 188 дълга. Разстояние до тавана 120 см. Обем достатъчен за липса на каквато и да е клаустрофобична нотка.Банята ми е 105 см на 75 см...
...и не отварям люка на спалнята за да си покаже жената главата за да може да се "качи на черешата",както в новите Лайки....

Ей това са моите прични и разсъждения относно кемперизЪма в тенекиено мпс , с което не ангажирам никого. Просто всичко си идва на мястото когато си го правиш без да икономисваш и без да има компромиси. Тогава идва и пълния кеф от цялото набутване на финикийски знаци които 3 поколения няма да могат да похарчат по ол инлузиви

,ама мерак с пари се гаси. Та това е
