Акумулаторите :)

Видима от всички тема

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 21:46

Заеби това! Ти пук как може да се ожалваш, че за две седмици на морето можеш да останеш без ток. И какво две седмици, системата издържи ли два дни, ще издържи и 20 и 200. А и хладилника е по-малкия “проблем”. Печката работи много повече време.
Истината е, че си трябва от всичко, и солари, и акумулатори. Въпроса е не да са по много, щото кви да е, а да разгледаме ефективността на вариантите. За да се получава оптимална система за нуждите.
А кой какъв хладилник ще ползва е въпрос на вкус. И не ми се иска да забиваме пак в това, защото се хващате за хладилника като хладилник, а аз говоря за консуматори като консуматори. За мен е по-нелепо да се харчи ток за телевизия, че е и повече от този за хладилника. Ама на който както му харесва. Та да ае върнем на типивете акумулатори, моля :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот sampos » 02 Окт 2019, 21:56

chicken написа:... защото алтернатора ги буха на макс и няма какво да ограничи тока, което не е вярно, разбира се, ама не успях да се обоснова...

Твърдението му е вярно ..
sampos
 
Мнения: 1
Регистриран на: 24 Сеп 2019, 21:16

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 03 Окт 2019, 00:07

Ой! Ограничаването на напрежението какво е? При 12 волта напрежение на акумулатора и съответното вътрешно съпротивление, плюс съпротивлението на веригата , какъв е зарядния ток при 14,2 от алтернатора? А 12 волта е малко за стартерен оловен акумулатор. Не говоря за моментното падане на напрежението заради стартовия ток. Мощността на алтернатора се избира така, че да поеме тока на всички консуматори, но това не означава, че ако няма нищо включено ще буха 50 А през акумулатора. Нали затова си има зареждане по напрежение при нормална експлоатация, а при частни случаи, като свършили акумулатори, хората си казват да се зарежда със зарядно, контролиращо процеса по ток. Значи, казвал съм, 20А е предпазителя между алтернатора и домашния акумулатор. Той наистина е посвършвал до 11,6 (мамка му, ше го ебна!)
Да, чисто теоретично тока не се регулира, но на практика си е ограничен. От разликата в потенциалите и съпротивлението на веригата.
Не знам де. Разсъждавам си. На мен тоците са ми имагинерни неща. Не го ли видя, значи го няма ... :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот ogromnii » 03 Окт 2019, 06:18

Единствените ограничения на тока при обикновен акумулатор на стара кола са вътрешното съпротивление на батерията и мощността на алтернатора. Ако акумулаторът е изтощен и не е пръднал си буха 50А без око да му трепне. От които се усвояват около 20-25, другото е фира. Нагряване, изпарение на електролит, такива неща.
Интелигентните алтернатори + АГМ батерия използват енергията по-пълноценно. Което няма особенна връзка със скоростта на заряд, тя зависи основно от здравето на батерията и какво търпи. Това че соларният контролер ограничава тока към акумулатора от Койотата е защото самият той е тръгнал по нанадолнището.
Капацитетът на акумулатоа е малко по-сложно понятие, зависи от много фактори, написаният е най-често валиден при 20 часов цикъл и при 20градуса температура. А за всяка конкретна батерия капацитета може да бъде представен лесно за възприемане като семейство характеристики при различни условия. За да не пиша фермани - това което пише на кутията е максималния, т.е. теоретично най-доброто. Всеки един фактор го сваля надолу. Ако температурата е различна -имаш по-малко. Ако зарядният и разрядният ток са различни от оптимума - надолу. Ако е направил няколко цикъла (не е нов) - надолу. И т.н.
Лаптопите, гайковертите и електрическите коли ползват едни и същи батерии - основата на днешната цивилизация 18650. Да ама не. Тези за едното не стават за другото. Макар да ползват един и същи корпус. Така е и с 12волтовите акумулатори. Такъв, който би ти вършил правилната работа относително дълго струва около 700лв за 100Ач. След отстъпките ;) И тежи колкото трябва Кг. И пак не е завинаги. И тук е момента за избор ....
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот datajumanji » 03 Окт 2019, 08:56

Молим ВЕ!
Законът на Ом си е закон на Ом и мърдане няма!
В постояннотоковите вериги, като наблягам на това, тока се определя в зависимост от съпротивлението, през което трябва да преминава и потенциалната ралика в двата края на съпротивлението, наречено още напрежение.
Когато има два източника, свързани паралелно, както е в случая, тока още зависи и от разликата в напрежението на източниците, което по същество е предното, което написах.
И така...
В общия случай в автомобилите има източник на напрежение 13,7-14,1 В и максимален ток 40-50 А.
Това с амперите е някаква химера и обикновено се върти максимум около 30-40 А.
При положение, че карате с включени къси светлини са ви необходими около 10-12А само за тях, радио 2 ампера, при бензина има запалителна система, но не знам колко консумира, парно и т.н. да кажем, че остават чисти около 20 А.
Загуби 2-3 А и ... Греманецът го е сметнал: При 13,7-14,1В, 20-тях А, няма да счупя батерията очевидно бързо без значение от каъв тип е.

ПП
Забелязах, че по време на движение, когато се зареждат двете батерии от алтернатора и при включени панели и контролер, същият контролер регулира напрежението както намери за добре.
Интересен парадокс, защото го прави както през дена, така и през нощта.
През нощта изключвам контролера и панелите от веригата при дълго пътуване, защото мисля, че батериите се зареждат по-трудно и по-бавно.
Може да си внушавам, не съм правил измервания на зарядния ток, съдя по напрежението.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот Данаил Делчев » 03 Окт 2019, 10:12

Изображение

Тъй като и аз бях пред дилема за тока и сметките показаха дневна консумация през зимата макс 120 А си взех 2 от горните акумулатори за скромата цена от 360 лв двата.
Външното осветление прави ден (можеш да бродираш) ,тв-то незнайно колко часа на Cartoon Network ,хладилника компресорен на 220....изобщо забравих за всякакви хладилни теми, печката -нафтова - изискванията 22 градуса (нито я знам кога тръгва нито кога спира а и не ме интересува), кафета - минимум 6 бр ( а много често и повече щото нали...с 1300 ватова кафемашина),зарядните не ги коментирам....
Та при всичкия този тормоз на 3-тия ден на следобедното кафе се наложи да запаля ,щото кафемашината сваля акумулаторите пиково до 10,5 и инвертора изключва. Това се случва не на брега на морето , а на 2000 м нв , при есенно слънце което след 4 следобяд отива някъде зад боровете. Сутринта също късно изгрява.
Та защо го написах това. Моята логика е -защо да се мъча с едно аку и да го мисля постоянно като по-лесно е да сложа два.Тежат ,да. Единия е 62 кила. Ама не го нося на гръб. Боклуците които свалих от стария кемпер натрупани с времето тежаха тройно повече. Така че , това е моята логика и мисля че е правилна.
В стария кемпер имах 3 волтметъра. Накъдето и да се обърнех все виждах тока. В един момент изпадаш в ужас ...всеки показва различно...и почивката се превръща в едно дебнене на тока и кенефа. Сега имам сам един волтметър ,който си е на централното табло и той гасне след 2-3 мин като го оставиш на рахат. Демек - никога не знам колко ми е тока ако не реша да го свена. Е няма такъв кеф. Наслаждаваш се на всичко наоколо и забравяш за битовизмите.
п.п.1 И не ме е срам да запаля кемпера когато нямам ток за кафе... :lol: (защото само там избива липсата на трети акумулатор)
п.п 2 Истината (теста) е в зимния кемперизъм. Лятото с морския бриз ток бол. 3 дни автономия за мен са предостатъчни (дори и 2) ... но всички нужди от които се нуждая са покрити !
п.п 3 През ноща антената не се сваля и тв-то и приемниците също са на стендбай-лапали ампер,ампер и нещо.....пука ми на.....
Данаил Делчев
 
Мнения: 134
Регистриран на: 23 Май 2019, 18:03

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот mulenceto » 03 Окт 2019, 10:23

Истината винаги е в сметките.
А те зависят от начина на ползване.
Който седи на едно място 20 дни и търси сянката ще има проблем с тока за компресорен хладилник, сателит, и т.н. съвременни благинки.
Който се застоява 2-3 дни, се оправя.
mulenceto
 
Мнения: 259
Регистриран на: 24 Май 2019, 15:05

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот Данаил Делчев » 03 Окт 2019, 10:37

....20 дни на едно място.....само ако съм умрял и са ме заровили надълбоко :lol:
Данаил Делчев
 
Мнения: 134
Регистриран на: 23 Май 2019, 18:03

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 03 Окт 2019, 11:15

Делчев, на път съм да призная, че си моя човек :)
ДДжуми, нали това написах-разликата в потенциалите и съпротивлението на веригата. Помним го това още от механото, пък после доцента Ламбов с тия неговите акумулатори... Както и да е. Аз не мога да го сметна, без да отделя повече време от писането тук, но мислата ми беше, че и да не си пуснал фаровете зарядния ток пак няма да е целия, който е по възможностите на алтернатора. Дори и да ти е тотално свършил акумулатора и ти дават ток има едно време, през което само седиш закачен към другата кола, за да е възможно да заредиш. Желаещите могат да разгледат за колко време и докъде скача наорежението, сиреч дори и при тотално свършил акумулатор имаш много кратко време с голяма разлика в потенциалите. Но пък съпротивлението е по-голямо. И става сложно :)
Идеята е, че не е съвсем неконтролирано, ме ако акумулатора е свършил е оравилно да го заредиш със зарядно и всяйкакви такива, а неспазването на основни принципи и извънредните ситуации не са ооределящи за начина, по който се случват нещата.
Другата идея, с която започнах, е, че когато акумулаторите не са в багажника и не можеш да сложиш количество, клонящо към безкрая, трябва да се гони тип батерия, която да удовлетвори нуждите при допустимите размери. Именно защото амперчасовете са относително понятие. Писах и преди, разглеждах спецификациите на разни акумулатори и при различните конструкции от една марка и с един и същ капацитет даваха някаква стойност във Wh. И при единия, прост оловен, беше 500, при другия, AGM, 800. И двата 95Ah.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 03 Окт 2019, 11:19

Данаил Делчев написа:....20 дни на едно място.....само ако съм умрял и са ме заровили надълбоко :lol:


Абсолютно подкрепям. Отделно, не съм умрял и с по седмица живот на плажа, без сянка.
А хора, които седят по 20 дни на сянка или си имат подвижни панели, или си имат проблеми с тока и без благините.
Дори и аз мисля третия панел да го монтирам върху профили, в които да се плъзва, вместо директно да е залепен горе. Ей тъй, за всеки случай. Като се скрие слънцето зад боровете :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron