След серия експерименти получих прозрение. Често се говори за варианта, да се купуват евтини стартерни акумулатори и да се сменят МАЛКО по често. Доказано е, че става, според мен за кемпери, с нормална малка консумация. Осветление, помпа, нормална печка с обдухване, не комби или духалка като моята... Друг е въпроса, че заемат повече място при по-малко отдадена енергия, че се зареждат по-бавно... Но това важи само ако се сеавняват с АГМ акумулатори, а не е задължително тяговите да са АГМ.
В моя случай, без да говоря за кафемашината, тя няма отношение, въпреки голямата си консумация, се оказа, че това не се получава. При няколко часова работа на печка и хладилник, като често включванията им съвпадат и правят консумация от около 5 ампера, или, когато не съвпадат са постоянни 2-2,7 ампера, стартерния свършва много по-бързо. В смисъл, неприятно и проблемно по-бързо. Явно границата е малка, наистина малка, но влиза в режим, който му разказва играта. Та, 95 амперчаса Ексайд от високия клас, 250 кинта след отстъпките, работеше цяло лято прекрасно с компресорния хладилник, при намесването на печката се справя много по-зле от 75 амперчаса тягов АГМ Сънлайт. Като в сравнението не намесвам зареждането. Говоря за врмето от тъмно до светло. При еднакви условия малкия в седем сутринта е на 12,2, стартерния е смъкнал до 11,7, след като е бил зареден на макс