Акумулаторите :)

Видима от всички тема

Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 08:35

След серия експерименти получих прозрение. Често се говори за варианта, да се купуват евтини стартерни акумулатори и да се сменят МАЛКО по често. Доказано е, че става, според мен за кемпери, с нормална малка консумация. Осветление, помпа, нормална печка с обдухване, не комби или духалка като моята... Друг е въпроса, че заемат повече място при по-малко отдадена енергия, че се зареждат по-бавно... Но това важи само ако се сеавняват с АГМ акумулатори, а не е задължително тяговите да са АГМ.
В моя случай, без да говоря за кафемашината, тя няма отношение, въпреки голямата си консумация, се оказа, че това не се получава. При няколко часова работа на печка и хладилник, като често включванията им съвпадат и правят консумация от около 5 ампера, или, когато не съвпадат са постоянни 2-2,7 ампера, стартерния свършва много по-бързо. В смисъл, неприятно и проблемно по-бързо. Явно границата е малка, наистина малка, но влиза в режим, който му разказва играта. Та, 95 амперчаса Ексайд от високия клас, 250 кинта след отстъпките, работеше цяло лято прекрасно с компресорния хладилник, при намесването на печката се справя много по-зле от 75 амперчаса тягов АГМ Сънлайт. Като в сравнението не намесвам зареждането. Говоря за врмето от тъмно до светло. При еднакви условия малкия в седем сутринта е на 12,2, стартерния е смъкнал до 11,7, след като е бил зареден на макс
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 08:41

Така или иначе следващия експеримент ще е с АГМ с двойно приложение, дето им викате полутягови. Разчитам на тънкия момент с трите буквички АГМ :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот mulenceto » 02 Окт 2019, 09:17

Добре си се насочил.
mulenceto
 
Мнения: 259
Регистриран на: 24 Май 2019, 15:05

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот datajumanji » 02 Окт 2019, 11:24

Нъл'знаш, чи винаги има някой дет'знай сичко?!
Споделям личен опит, преди това е добре да се осведомиш за теглото на стартов и тягов.
И така:
1.Купувам 100 Ач нови стартови батерии;
2.Имат поне 24 месеца гаранция;
3.Пиша ги на колата и те така;
4.Ако съпоставим теглото на стартерен и тягов виждаме, че два стартерни тежат колкото един тягов.
5.Ако съпоставим цените -> два стартерни струват колкото един тягов.
6.Ако съпоставим отдадената енергия за единица време, два стартерни надвиват един тягов, ама го правят на пух и прах.
7.Аз карам с един стартерен, понеже не съм мазухист и не ползвам електрически хладилник.
8.Chi Fun, имай предвид, че с каравания хладилник на газ и една ракла 40 литра на газ, караме 16 дни автономно и донасяме 10-15 кила октоподи през юли и толкова през август без да се развалят. В хладилниците е ледников период.
9.Ние ползваме кемпера само около 60 дни в годината и с една батерия караме по 3 години и след това и казваме чао, без значение дали може да се ползва още - принцип.
10.Три години по 60 дни са 180 дни, батерията стрива под 150 кинта, това за по 1 лев на ден, което е идална за нас цена.

Изображение
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 19:17

Цъ. Имам място за 95-100 амперчаса, и то не всички височини. И не е проблем капацитета. Пак казвам, 75 амперчаса при същите условия си осъмва на 12,2. Стартерния, не за 150 лева, осъмва на 11,6. Което вече не ме устройва.
И се връщаме на това, с което започнах. Сиреч да, става, но за кемпери със нормална консумация. Ама аз си харесвам ненормалната :) Знаеш ли кво е яко да спреш в тъмното и да ти пука не дали си нивелиран, а да не си с главата надолу докато спиш. Имал съм случаи, ставам да пикая и спирам чак до предните седалаки, щото кой да помни, че сме на баир... :) А знаеш ли колко е яко да си ровиш в хладилника коллото искаш и да не ти пука кое кога го слагаш... :) Заеби!
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 19:23

А, да, при 100 амперчаса разликата в теглото ще е под 10 килограма. Нали така ги хванах “полутяговите”, че са просто полу, ама без тягови :) Двойно предназначение 29 кила. Чисто стартерен, същата кутия-29 кила. И кое му е тяговото? А тягов такъв е към 37-8. Има и по 35.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот datajumanji » 02 Окт 2019, 20:40

Ся, гуей!
Нивелират лаймърите, щот им се свиди за свестен хладилник.
Аз не нивелирам, ама нивгаш, тва са мантри и не е проблем до 10-тина градуса.
Сега за баиро и забравачикте...молим ВЕ!!!
Тук проблем не е хладилника а търкалянето по леглата и те тава а...
Не искам да те убеждавам в правотата на Мечо, но за мен в този случай - аз искам газ!!!
Останалото е: "Акумулаторите :)" като тема във форум и тема за дълбокомислен избор...

Не ма барай на тая тема!
Хладилника требе да е на газ, останлото е компромис със свободата. :)
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот chicken » 02 Окт 2019, 20:57

Вярно е, ама, пусто да остане, немам дупки за газовия ;)
Не е проблем хладилника, а хладилника с печката.
Заеби това, дъвкали сме го и в другия форум, а аз съм с грешните неща на 25000 километра повече от момента, в който започнах да ги ползвам. Няма какво да обяснявам повече :) Да, внимавам понякога, но никога не съм бил с правилния акумулатор. Единия тъкмо се научи и взе, че умря, другия не е моя...
По скоро имам питанка за зареждането. Стартерния се пълни много бавно. Ток от панелите има коллото искаш, но контролера го реже и го пълни много бавно. В смисъл наистина много по-бавно от АГМа. От там тръгват едни разсъждения... Ясно е, че АГМ акумулаторите се водят с по висока скорост на зареждане, едно заради по-лесното протичане на химическата реакция, което е същността на работата на акумулатора, отделно търпят по-голям заряден ток. Покрай тези неща се заприказвахме преди време с Трифонов, но не ги бях мислил и не бях и в кондиция точно тогава... Та как тези неща се изразяват чрез работата на контролера и какво въобще наистина се случва в кемпера?
Трифонов твърди, че обикновените стартерни носят на по-голям ток, защото алтернатора ги буха на макс и няма какво да ограничи тока, което не е вярно, разбира се, ама не успях да се обоснова. Ни за химията, ни за тока... И сега съм блокирал. Или пък съм просто тъп :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот datajumanji » 02 Окт 2019, 21:13

Първо, имаме си форум и ако трябва тук пак ще дъвчем хладилниците до забрава!
Второ, за твоята конфигурация се иска мощност на батериите. Това е!
Моят принцип е, че компресорният хладилник в кемпер е опция. Основата е газ. Компресорния - когато е възможно.
Говоря от позицията на ползвател "две седмици+ на диво". Ако е за няколко дни или непрекъснато движение, вероятно има шанс и то пак с уговорки.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Акумулаторите :)

Мнениеот vladostanimirov » 02 Окт 2019, 21:32

Пиле ,вслушай се ! Дума право човека. И икоомически издържано
vladostanimirov
 
Мнения: 787
Регистриран на: 26 Май 2019, 15:03

Следваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron