Заряд на батерийте

Видима от всички тема

Заряд на батерийте

Мнениеот xfact » 11 Окт 2020, 07:33

И тъй като LiFePO4 темата за мен е затворена, се пообразовах какво мога да подобря в заряда на бетерийте ми. Основния проблем, е че ако използвам B2B чарджър (бустер), се ограничава изходния ток независимо от капацитета на входа. Ако се ползва реле, тогава пък имаш добър заряд, но до ниво по-носко от необходимото за пълен заряд( волтажа на алтернатора е по-нисък от неоходимия за пълен заряд на геловите акумулатори). Та ровейки по темата попаднах на CTEK. Тия пичове, са измислили умна комбинация на реле с бустер. Когато се зарежда в BULK режим, работи релето и блъска директно от алтернатора. Когато заряда се вдигне до нива изискващи по висок волтаж, релето се изключва и бустера дозарежда... на цената от... внимание £500+ (https://www.simplysplitcharge.co.uk/ind ... ct_id=1028) . Та попаднах на една интересна тема, от човек който се занимава професионално.
Brain food:

https://ibb.co/p10dybk


И пак не мога да сложа шиб....та снимка. Аре да си платим за нормален хостинг БЕЕЕЕЕЕ!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: Заряд на батерийте

Мнениеот chicken » 11 Окт 2020, 09:32

Та, както се опитах да кажа снощи, тия чудеса са за люде, дето имат един люк отгоре и живеят така. Няма какво да ми се втеляваш на заряда от алтернатора, като имаш солари, които все в един момент ще дозаредят. А тези, които ползват обикновени стартерни акумулаъори съвсем пък нямат такъв проблем.
На акумулатора не му е проблем, че няма да е дозареден известно време. Сулфатизацияра започва при десетина волта и то започва, което не означава, че един път смъкваш на нула и вече е за боклука. Трябва си време. Не му брой и цикли, ние и без това не ги оравим и им разказваме играта на акумулаторите.
Снощи и за друго не ми дадохте думата, да съм се учел да слушам... :) Точно за заряда... Не е вярно, че обикновените “поемали много заряд”. На стартерните работата им не е да свършват. Врътва стартера, което му сваля напрежението за кратко, но не го “изтощава”. И зарядния ток и да е голям е за много кратко време. Принципното положение, че зарядния ток е 1/10 от капацитета си остава. Задния свършва системно. При него тока от алтернатора е голям за дълго време. Което разказва играта на обикновения. Затова говорим за АГМ, който носи на по-голям заряден ток, други вътрешни съпротивления и съответния по-бърз и качествен заряд. На малкия, 75Ah му даваха 25 A заряден ток. Та така, хубаво е за чесане на мозъка, ама в налата реалност нещата, слава Богу, са доста по прости :)
И само на английски пускате некви клипчета, а аз език, в който няма дума за БАДЖАНАК не знам :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Заряд на батерийте

Мнениеот xfact » 11 Окт 2020, 12:43

За солара си частично прав.....лятото е суюер, зимъска.....
5 дена без слънце или в някоя долина, където слънцето “заобикаля” е проблем зимата за отоплението.
Та затова се чопла, па и ми е кеф да си чеша мозъка :)
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: Заряд на батерийте

Мнениеот ogromnii » 11 Окт 2020, 22:25

Не че е много показателно, но със някой от старите ми акумулатори имах драма зимата - при ходения на ски за уикенд, на боровец или БЗ за няколко уикенда акумулатора падаше, т.е. каране 3-4-5- часа не успяваше да компенсира изхабеното. С дозареждане на 220 беше ок. С панцерен, бил той гелов или течен грижи няма, очевидно има по-добра способност да поема повече за по-кратко. При 14,2. Та нв знам дали времето за зареждане може да се съкрати значимо при ползване на бустер. Мисля че е основно въпрос на способност на батерията.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31


Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron