LiFePo4

Видима от всички тема

Re: LiFePo4

Мнениеот ogromnii » 01 Окт 2020, 21:20

chicken написа:Не схванах за какъв пакет говориш

Литиевите елементи традиционно са с работно напрежение около 3,7В, и капацитет да кажем 2Ач. За да добиеш 100Ач акумулатор ти трябват примерно пакет от 50бр. 18650 свързани успоредно, ама 4 пъти свързан последователно за да добиеш напрежение от 14В. Понеже са с избухлив характер някой трябва да ги контролира строго. Викат му БМС - батерийно мениджмънтна система. От друга страна номиналът за зареждане на литиева батерия е около 4,3В , съответно 4 последователно свързани пакетчета се нуждаят от едни около 17В за да се зреждат, даже 18. Оловните джаджи дават 14 и нещо, т.е. някой трябва да ги преобразува и първата питанка е дали БМС го има вградено туй чудо. После от номинал 14,5В нещо трябва да храни 12,5 волтова инсталация, ама номиналът стига и 15,5В т.е. едно хмммм? става или е много? И пак въпрос БМС прави ли го? И ако не да търсиш друг или да купуваш още джаджи?
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 01 Окт 2020, 21:25

За гледане. Цели канал.

https://www.youtube.com/c/WillProwse
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот ogromnii » 01 Окт 2020, 21:42

Още първото видео в линка счупва това което написах горе. Струва си всяка стотинка от безплатното гледане ;)
За да не си трия поста - бройте го като урок по история за 4-ти клас, засяга периферията на темата.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 02 Окт 2020, 06:04

ogromnii написа:Още първото видео в линка счупва това което написах горе. Струва си всяка стотинка от безплатното гледане ;)
За да не си трия поста - бройте го като урок по история за 4-ти клас, засяга периферията на темата.


Именно :) сега разбирам, къде е цената на литиевите батерии. Не в клетките, а в БМС-а......
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот chicken » 02 Окт 2020, 09:48

И то във алгоритъма му, като контролерите. Самата електроника колко да струва... И от там следва чуденката дали акумулатори на далавера са на далавера :)
От друга страна ей го, взимаме моя контролер, Вотроника. Немски, произеден и разработен там. Два пъти по-евтин от некъв в каталозите, който е в същия корпус, ама сив. Кристиян рече и отсече че е така, защото моя е фалшив... :)
Сега, истината е, че лития си е скъп :) Дали евтините не са със занижен контрол на качеството на елементите и да се издъни целия акумулатор заради една клетка?
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 11 Окт 2020, 07:51

ХА, още едно интересно нещо, на тема бързия заряд на литиевите батерии от алтернатора :)

https://youtu.be/jgoIocPgOug
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 17 Ное 2020, 20:51

Леко образователно видео.

https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот Bamze112 » 17 Фев 2022, 15:36

Да изтупам праха, че вече има хора с едногодишен опит по темата. От както се сдобих с компресорна чанта ми влезе муха в.... за повечко ток. Не ми се разбутва инсталацията. Кабелите на око са 4 мм2, та докато чакаме самолетите от щатите :D, дали мога да бодна една литийферо батерия на мястото на геловата. Да не е съвсем несериозно, попрочетох малко тук там, темата е много дъвкана , но ми се ще информация от вече прложили я та:
1.Могат ли тези батерии да се монтират легнали? ( имат някакъв предпазен клапан та за това...)
2.БМС-те на Дали с фиксирани ограничения на токовете заряд/разряд ли са или могат да се настройват? (също и за температурата на изключване)
3.С горния БМС необходим ли е допълнителен балансер (щото нали в другия форум... :roll: )
4.Връзвали ли сте DC-DC регулатор на заряда от генератора.
5.Как решихте подгряването на пакета или разчитате само на БМСа де не пуска заряд при ниска температура?
6.Има ли проверен продавач за батериите в али, ебай, БГ или другаде. Не че при нискобюджетните има някаква гаранция за писания капацитет и качесво ама все пак...?
В общи линии идеята е
Около 200 вата солари (половината чакат на терасата)
Контролер NDS SC300M 300W MPPT с режим литий (поне така пише)- монтиран в момента
150 Ah батерия ... евнтуално.
БМС 80 А (да не прекалявам с токовете)
Между регулатора и батерията има 5-7 метра кабел 4 мм2 може и да е по-голям ама не вярвам (от генератора са 10-12 метра)
Консумацията ми е символична в сравнение с кафемашините, търси се повече капацитет заради фризерчето.
Окабеляването е в гофри ама като им гледам чупките и възраста едва ли ще мога да изтегля по-солидни жици през тях, та за това не ми се разбутва инсталацията.
Не ми е ясно какво ще стане при заряд от генератора и дали трябва с нещо да се ограничава тока или дължината на кабелите стига.

Кът ми е времето и гледам да не губя вашето та опитах максимално концентрирано да се изложа. :oops: :D . Благодаря на тези които имат мнение и им се споделя.
Bamze112
 
Мнения: 53
Регистриран на: 16 Окт 2019, 09:38

Re: LiFePo4

Мнениеот xfact » 17 Фев 2022, 20:34

1.да
2. Настройват се
3.не
4. Да
5. Имам подгряване и разчитам на BMS да спре заряд при ниски температури
6. Да. Търси само EVE и CALB клетки. EVE с предимство. Има продавачи с добра репутация, а репутацията.. от оня форум diysolar…
BMS 100 А ограничен на 50
Кабел от генератора 20мм2. Тоая 4мм2 ще има ОГРОМЕН спад във напрежението.
С батерийЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙ(за Пилето)те, един Votronic 30A.VCC12-12/30
Пия бира. :)
Последна промяна xfact на 17 Фев 2022, 23:53, променена общо 1 път
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: LiFePo4

Мнениеот chicken » 17 Фев 2022, 22:19

Е не очаквах от теб, Факторе, да сложиш Й там! ;)
Иначе и аз, като ползвател на готово купен, съм за сглобяването самостоятелно, или от друг (има един пич в Стара Загора мисля), с яснота какво има.
Моя БМС не се пипа, прави каквото си реши. Не пази от ниска температура, пазя си го ръчно с подгряване. Контролера уж пази при 0 градуса, с външен термосензор. Виж при твоя какво е положението. ДС зареждачката ми може да се изключи ръчно, по същите температурни причини. Взел съм 20А, за да не мисля алтернатора и какви са му кабелите. Предостатъчно е.
За балансирането, на фактора знам, че му е с малък балансиращ ток, по моему и на това трябва да се обърне внимание. Моя акумулатор се срина 2-3 пъти в студовете и мрачното време, в което дори не достигаше напрежението, при което започват да се балансират клетките. В един момент зареждачките изключваха защото уж е зареден, а напрежението беше 12,5-6. От такова положение много бавно се балансират с малкия ток.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron