Подготовка на техниката за зимно ползване

Видима от всички тема

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 02 Яну 2020, 14:55

Решение №1: евтина батерия 100Ач+една малка хондичка за зимата, да си пърпори коги нема слънце.
Останалото са скъпи експерименти.
Един чиляк завчера се изцепи: Учим се от грешките си...
Това го може и глупака, а умния се учи от грешките на глупаците!
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот ogromnii » 03 Яну 2020, 07:24

Когато отоплението е зависимо от ток правилният начин за зимата е да си подсигуриш ток. Хондичката няма да е добре приета навсякъде, макар че с дълъг удължител е вариант. Но аз не бих се чувствал спокоен да спя, докато безценната беъмчалка е на 50м и всеки пил 2 ракии местен може за 10 секунди да я метне в багажника и да отпътува.
На стартовата батерия плочите са тънки и при дълбок разряд се разрушават необратимо. Батериите за старт-стоп коли са с доста повече олово и много повече търпят на бой, има ги по магазините, не са залежали с години и са решение. Правилният вариант е класически тягов акумулатор, но на теория. На практика на пазара такъв артикул е екзотика, разпространените широко "банер" са боклучави. Класическите тягови батерии също така са най-често за статично приложение, не понасят добре вибрации и температурни промени. От такава гледна точка все пак смятам АГМ за най-добър вариант, все пак са за автомобилно приложение, за голям температурен диапазон и за относително дълбок разряд.
Ако ще е обикновен стартов - препоръчвам Гигават, за мен това е "кучето" на бюджетните решения, но е в сила написаното по-горе - лятото в ОЛХ и за другата зима - нов. Втора зима няма.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 03 Яну 2020, 10:35

Не съм съгласен със следните твърдения:
1.Стартерните батерии не търпят вибрации...
Та нали всички автомобили - леки, лекотоварни и тежкотоварни са снабдени с такива батерии и проблеми не се наблюдават.
Ако някой използва обстоятелството, че местоположението на батерията е неправилно - напомням, че стартерните батерии се поставят на всевъзможни места при различните производители на МПС.
2.Стартерните батерии не търпят високи температурни колебания...
Горните аргументи са предостатъчни...

Забележка:
Дори при неработещ двигател и в покой, съвременните МПС консумират ток съизмерим с потреблението в кемпер, ако не се прекалява с изгъзиите де...

3.Хондичката и шума...
На практика през светлата част на денонощите, шума е незабелижим на фона на останалите шумове дори в непосредствена близост до хондичката.
Освен това ако не се надвишава пределно допустимата норма за шум, всеки недоволен може да смени местопребиваването си.
Да не говорим, че един кашон без дъно и капак свежда шума до почти пълна тишина.

Извод: най-евтина батерия за 145 кинта 100Ач и мъничка хондичка за зимата.
Защото всички батерии са с гаранция 2 години, максимум 3 години.
Аз смемям батерията на всеки 3 години, защото купувам батерията в началото на сезона с 30 месеца гаранция, което покрива 3 пролетно-летни-есенни сезона.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 03 Яну 2020, 11:08

Къде отидохте, бре хора! Хондички! Боже, мен не можеш да ме накараш външна изолация на прозорците да сложа, генератор ще разпъвам! :)
А това за местенето ми е като с ония вентилации на кенефите. Пича си пуска вентилацията, щото решил да сере на отворен кенеф, та да не му мирише, ама хич не му пука, че до нея ми е масата.
А. Трябва да се преместя? особено ако сме в къмпинг, това ми е даденото място и няма къде другаде.
Б. Да използвам пяната, която винаги си нося?
В. Да се отвращавам от диалог със серящия, преди да мина към Б?

Представям си как отивам в СПА къмпинг Велинград, като гледам кемперите всички имат таквоз нещо, 2/3 са баровци (викат им бизнесмени), половината ще са надменни селтаци...
Ей, къмпирането на Слънчака го обърнаха!

Ако се наложи си паля двигателя за половин час. Това миналата зима, с оня, счупения акумулатор. Той си искаше и сутрин и вечер. И пак пиех кафе де
:) Настанявам се на правилното място, като ме обвинят, че се отцепвам от колектива обяснявам културно, ако настояват се приобщавам към колектива и приобщавам колектива към двигателя си :)
Откакто е позастудяло тази година ми се е случвало да припаля за десетина минути сутрин, колкото да не смъквам под 11,5 (моментно) акумулатора като си правя кафе. Реално и без паленето ще се получи, но за 20-25 секунди сваля на 11,2-3. А ползвам стартерния на Тойотата и не искам да го преебавам.
Но не съм се заседявал повече от 2 нощувки.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 03 Яну 2020, 11:46

Правилото е двигателя да се пали преди началото на консумацията и да се гасли след края и.
Ако хабиш батерията и след това се опиташ да дозаредиш, ти е необходимо многократно по-дълъг период за зареждане до нивото преди консумацията.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 03 Яну 2020, 12:28

В случая говоря за 100А! Нали се сещаш, че не мога да рискувам алтернатора или кабеляците от там до тяговия.
Нищо и няма на схемата. Вдигам му малко напрежението само за да не пада много при големия ток. При 12,2 начални пада на 11,6-7 докато подгрее бойлерчето и веднага след това пак си е на 12,2. И при 11,8 сутринта съм пускал машинката, ама вече си е изтезание. Не, че на стартерен ще му стане нещо механично на плочите при 100А за 20 секунди или пък ще сулфатизира за тези 20 секунди.
Толкова за кефемашините и невъзможното им ползване.
Въпоса е какво праим с малката но продължителна консумация... АГМ с дълбок разряд. Който позволява и бърз заряд
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 03 Яну 2020, 12:36

Зимата - генератор, лятото - на село!
Стига с тия частни случаие, важен е принципа.
Как ще се запалят кабелите или алтернатора?
Над 90А ли дърпа тази прекрасна кафе машина?
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 03 Яну 2020, 13:21

Нали писах по-горе! 1300 вата е.
А частни случаи са генераторите. Стотици други хора си ползват целогодишно кемперите без генератори :) Ако ми притрябва генератор, телевизор и холна гарнитура ще си седя дома :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 03 Яну 2020, 13:33

1300 вата, ама те да идват само от алтернатора?
Нищо няма да се запали, пробвай!
На инвертора кабелите да не би да се палят?
И да си сложи 24 квадрата кабел, да не се стискаш, ей!
Само един е нужен, другия върви по купето.
А генераторите не са частен случйа, те са началото.
Едно време нямаше солари. Питай Марци какви пушилки вдигахме на полуострова на Керамоти през 2009-та.
Генератора е алтернатива (единствен възможен заместител).
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 03 Яну 2020, 14:05

32 квадрата вървят към инвертора. Откъм стартерния десятка.
Генератора е неприложим в много случаи. Според човека е виждането де :) И заема място, прави те пръснат, сиреч обратното на мобилен... На паркинга в Солун ме бяха запушили и както бях отворил половин око видях шофера на едната кола и ми трябваха 5 минути да се “разбера” с него и да съм на светофара в съседство. Почти без нищо да се търкаля из кемпера. Съблякохме пижамите и си измихме зъбите на паркинга на Джъмбо до околомръсното 15 минути по-късно.
Представи си генератор на това място между солунските блокове, или как Владо вади и прибира такова чудо из снеговете на Алпите :)
Човек трябва да разчита на квото Фиат дал и си е турнал на тавана и под седалката :)
Аре, до вчера на палатки бехте! Който е бил де, че има и баровци ;)
Последна промяна chicken на 03 Яну 2020, 14:06, променена общо 1 път
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron