Подготовка на техниката за зимно ползване

Видима от всички тема

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот vladostanimirov » 29 Дек 2019, 21:46

E, пиле... И ти щеше до Атина да ходиш ,ама....
vladostanimirov
 
Мнения: 787
Регистриран на: 26 Май 2019, 15:03

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот ogromnii » 30 Дек 2019, 02:01

Владо, изискванията са ти неизпълними. Заедно. Практиката показва че с около 100Ач нов комбито изкарва уикенд на студено. Ако искаш по-дълга автономия - мисли за 2. И за 5-6 години - на практика забрави. Акумулатори, които изкарват толкова време са по около 1000 за 100-тица, със специфични размери (забрави за под седалката) и с карането до боровец и обратно не можеш да го заредиш. Искат си и читаво зареждане. Според скромното ми мнение сгрешеният компонент е "комбито", ама това е отделна тема. На практика ако искаш да ти е топло - 2 по 100 (90) и дозареждане от контакта когато си в къщи. Другата опция е да палиш дизела да трака... ама не е опция. Западният човек, измислял тази техника не е предвидил диво зимно къмпиране, не е предвидил и че на някого новите акумулатори се струват скъпи. Кофти, ама...
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 30 Дек 2019, 12:55

Мдааа... Както и при мен е сбъркана печката. Щото не хладилника, предизивикал толкова слюнкоотделяне, а печката е проблем при мен. За хладилника тия с газовите могат само да ми завиждат ;)
Солари. С колото и каквито и акумулатори да си, все в един момент трябва да се пълнят. Аз съм вече със 360 вата отгоре и нещата са малко по-различни. Зареждането от алтернатора ми е и с копче и много много не го щракам вече. А дизеляка нека си трака, като няма на кого да се пречи наоколо кво му е. Хората генератори палят без да им пука, че цяла поляна бръмчи, двигателя в подходящ момент да е проблема :) Половин час му стига да възбуди за цяла нощ топло.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот ogromnii » 30 Дек 2019, 18:18

Хладилникът работи много, когато има и много слънце. Отоплението - баш когато няма. От студеното на батерията и пада капацитета.
От всички познати с кемпъри с комби имам двама, които що-годе нямат грижи. Единият от миналата есен е с 95АГМ, миналата зима беше ок, тази ще видим. Другият е с 2х95 и шава насам-натам непрекъснато, та дозарежда. Всички останали опушват паркингите, все нямат ток. Този уикенд се местих 2 пъти, за да се окажа надветрен, иначе в кемпъра става като в дап сутрешно време.
Монбата, който си загледал ще ти е ОК за 2 денонощия при читаво зареждане и студено време, при по-топло и повече. Ако искаш по-дълга автономия - по-голям или 2. При много грамотно използване ще изкара 2 години, макс 3 и ще му падне капацитета, така че да не ти стига. Това е някакво мое статистическо наблюдение, не претендирам за висока вярност. Ако сложиш 2 читави акумулатора ще имаш повече ток и ще изкарат повече заради облекченото им натоварване, но ще ти трябва място и преглеждане "под лупа" на зареждането, защото токът става двоен, слабите места "лъсват", а ако ги държиш недозаредени - концепцията се осира.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 30 Дек 2019, 18:57

Имено. Затова сложих още един панел, да хващат от нищо поне нещо :) Иначе лятото в общия случай и половината ми стига. И моя акумулатор е под седалката, но за разлика от владовия си е със стайната температура :)
Владо, взимамй Монбата да пробваш, че е по-евтин поне. И толкова. Пък ако трябва е палиш. Аз гледах каталожните данни на печките, взех си Е2800 заради тока, пък накрая се оказа, че е двоен... Ампер на слабата степен, два на силната... Уж пак нищо, ама на... Сега ще видя, при премахнат пад от над половин волт тока трябва да падне... Владо, виж си напреженията, защото знаем какви са инсталациите и на колите и на кемперите... Един кемпер вече е с две идеи по-щастлив, след като си пипна фабричната шитня, наречена инсталация. Точно преди да се замисли за нов акумулатор. Га някой производител пусне моите кабели, тогава ще го призная :) Акумулатор-печка, акумулатор-хладилник, акумулатор-помпа са десятки. Тук там от тях се отклонява някой по-тънък за по-малки консуматори...
Май съм казвал, ама гнездото в багажника на старата Тойота се водеше 10А. 5 метра един квадрат кабел! На таковата им в таковата
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 30 Дек 2019, 19:09

Аз сега имам по-сериозен проблем. Конденз по газовата бутилка и конденз по резервоара за вода, на който не е предвидено отичане. Надявам се дюшемето да издържи :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот vladostanimirov » 30 Дек 2019, 21:38

А какво може да очаквам ако последвам съвета на Джуми и хакна един обикновен стартов 100 ампера за 130 лв ? 2 години гаранция , да изкара 3 - берекет !
vladostanimirov
 
Мнения: 787
Регистриран на: 26 Май 2019, 15:03

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот ogromnii » 30 Дек 2019, 22:54

Ще изкара 1 зима. Като 100 амперчасов. Лятото след нея също, след това в началото на другата зима ще е 50 амперчасов, а към края - 20. Но кола ще пали с него, така че няма да имаш повод за претенции по гаранция. Ще каталяса окончателно на 2 години и месец. Джуми не ходи на ски и не ги изтезава при минус 10. Ако купиш стартов - октомври в ОЛХ и додаваш за нов. "От джипа на жена ми, нов е ама тя замина за Украйна и няма да го кара..."
Ако се скапе в гаранция - трябва да го предявиш в автомобила, за който е купен, примерно някоя Каптива, с която да е минал на техническа заверка до (20? ли беше) дни след покупката. Не е съвсем лесно. Може и да го заредят, вместо да го сменят, зависи от дилъра... Да те разходят 2-3 пъти за зареждане и бла-бла. Не те плаша, само пояснявам "фокусите".
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот datajumanji » 01 Яну 2020, 13:24

130 уевъ деуено на две гОдини е по 65 на гОдинъ
дет съ вика макс два къмпинга
не мисля, че има нужда от умуване
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Подготовка на техниката за зимно ползване

Мнениеот chicken » 02 Яну 2020, 14:38

Няма да стане и ще си остане със спестени на боклука пари. На 90Ah зимата с комбито, или моята Е си трябва АГМ, при който да изцеждаш максимума и като разряд и като заряд. И да позволява наистина дълбок разряд. Огромния е прав. Пет пъти ще го смъкне на единайсе и нещо и ще изкара следващото лято само защото има слънце и е с газов хладилник. И аз ще го изкарам с компресорния, ама само защото си имам 360 вата ВЕИ :)
АГМ с дълбок разряд, щом ще е с тези размери. Това е единствения шанс.
Аз съм лесен, ще пробвам и, ако вземе, че не се получи (ще се получи), просто ще сложа голям акумулатор в багажника (не щъ пък!)
Владо, споменах вече, ама пак... Погледни си кутията и виж дали отдолу не може да се изкрънка още сантиметър! Не гледай дали влиза през някаква дупка, ако трябва демонтираш седалката, слагаш акумулатора и нахлузваш седалката отгоре. Аз си правих макет от картон.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron