chicken написа:.... Вярно ли е, че по-адекватен за целта акумулатор замества успешно по-голям от най-простите? Щото нали, идеята не е да натъпчем акумулатори до откат. И да се чудим как да ги заредим после, докато сме били автономни 20 дни
Пиле, самото изписване на ватчасове и амперчасове, които се разминават трябва да ти запали лампичката. Учил си че P=I.U, при U=const вярвам можеш да умножиш по t и да установиш че двете изразяват на практика едно и също. Оттук нататък данните влизат в графа "маркетинг" или накратко - шментикапели. На практика нов тягов, стартерен и ...бла-бла акумулатор 100Ач ще ти дадат едно и също. След няколко цикъла по-качественият ще се окаже с по-голям капацитет - стартерният ще е примерно 50Ач, някъв АГМ ще е 80, а истинският тягов ще е 97.4. След още няколко - 30, 70 и 92.3. Разсъжденията как зареждаш и разреждаш не са съществени (поне не много) , батерията има капацитет, описващ колко можеш да сипеш и колко можеш да източиш. Твоята внезапно падаща има една клетка с капацитет примерно 16Ач, другите са с по-голям, но поради последователното им свързване ти можеш да ползваш наи-малкия капацитет. Чаткаш ли? Т.е. най-слабата клетка дефинира батерията, другите са ти недостъпни.
С думи прости - по-висок клас акумулатор ще деградира по-бавно, съответно по-дълго ще можеш да ползваш ... смислен капацитет.
П.П. На работа ли си утре (събота)?