Айде сериозно за окачването

Видима от всички тема

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 16 Сеп 2019, 11:44

Според някакви спомени от някаквите и в офроуд форума и трябвало да не е проблем и за отред. Въпреки, че ако са твърди пружините сигурно ще трябва да се сменят с меки и да се регулира с възглавниците. Иначе с какво ще помогнат... Отпред не го мисля толкова. Една пружина е 70 кинта. Винаги мога да пробвам дали с нови ще е по-добре. Другите неща са скъпи, като ще се отваря там. Лагери, амортисьори... Трябва всичко да е проверено инаправено
Последна промяна chicken на 16 Сеп 2019, 11:45, променена общо 1 път
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот datajumanji » 16 Сеп 2019, 11:44

Поправка или замяна на ресор. Аз така бих постъпил. Даже може да излесе по-евтино.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 16 Сеп 2019, 11:49

Замяната е малко-по евтина от възглавниците. Мисля, че няма да прескочи с много 600 лева. Всъщност не знам възглавници без компресор колко излизат. Трябват ми два винтила на удобно място просто. Колкото да не лягам отдолу. Не държа да са вътре в кабината, че и с манометри и да го мяза на индустриална техника буса :) Като ги помпя ще гледам манометъра, после за какво ми е? Да им се радвам в движение? :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот datajumanji » 16 Сеп 2019, 11:57

Надежност е вярната дума.
Аз винаги се питам: "Тябва ли ти още един възел, за който да мислиш по пътя?"
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот vladostanimirov » 16 Сеп 2019, 12:32

Е как бе ? Като стъпиш на магистралата ,помпаш до 4 атм да дигне задницата и да можеш да се засилиш , спортно окачване. На лош път спускам до 2 да е по-меко и да не друска. Като стъпиш на криво място дигаш от едната страна и се нивелираш. Супер си е да имаш манометри, ти недей така.
vladostanimirov
 
Мнения: 787
Регистриран на: 26 Май 2019, 15:03

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот Данаил Делчев » 16 Сеп 2019, 13:58

Ако "там" е там където се сещам - за сега не знам да монтират възглавници :D . Моите ги монтораха всеизвестните на всички колеги в другия форум. Доволен съм за сега. Пълен комплект - 2 минимални заплати. Чух че и Мулетаров монтирал. Чувал съм и за хора монтирали ги сами. Чувал съм че и у Сливен има човек,кемперист-вагИнист... Варианти бол, само че навсякъде е с кинти :lol:
Иначе за манометрите съм за. По-скоро за помпенето от кабината. И аз се нивелирам с възглавниците до колкото е възможно. За сега в 90% от случаите успяват. Не знам как е с ръчно помпене,щото и на стария кемпер беше от кабината. Ама аз съм твърд привърженик на мързела и затова и не съм мислил за "тънък" вариант.
Възглавниците пък хич няма за какво д ги мисли по път....
Последна промяна Данаил Делчев на 16 Сеп 2019, 17:00, променена общо 1 път
Данаил Делчев
 
Мнения: 134
Регистриран на: 23 Май 2019, 18:03

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 16 Сеп 2019, 15:39

Никой не споменава името на Мечков. Не и повече, отколкото той споменава нечие. Аз бях спрял дори да го мисля, но явно той не, като гледам излиянията му у другия форум. Чак да се чуди човек, след като всички, които го дразнеха, всички неправилни и незаслужаващи, ги няма, защо продължава да чопли, ма хора всякакви, различни неща ги радват... Ние през това време си живеем живота и въобще не му се оплакваме. Беше страхотна година :)

Кое как се движи? Единственото, наистина сериозно тръгнало, е маховика. Останалите неща са за смяна, за да не се стига до момент, в който ще са проблем, а не защото са. 18000 за последните 12 месеца и не съм си и помислял, че ще ми направи някаква бела, или, че правя компромис с безопасността. Нашата, или на околните. И преглед си мина съвсем нормално, със всички замервания. Без фарове. Не знам защо ги спестиха, надявах се да ми кажат, ако има отклонение. Ще ми ги проверят в сервиза в края на краищата.

Та да се върнем на окачването. Всичко е прекрасно, особено което пише Делчев. Ама се позамислям още. При нормално окачване от всяка страна моста се свързва със шасито в две точки, между които се разпределя натоварването. Възглавница в този случай е само помощно средство, за компенсиране на натоварването и за подобряване на работата при неравности и в завой. Възглавницата поема част от натоварването и то се рапределя в 3 точки на страна.
Когато ресьора е клекнал, буквално при всяка неравност или в завой мостът блъска в тампона (при мен не лежи постоянно на тампоните, има като да мушна лист хартия :) :), което, разбираемо, е недопустимо за постоянно състояние. Като се сложи възглавница с този ресьор тя на практика ще поеме цялото натоварване. Само в една точка. Която най-вероятно и не е смятана за това. Въобще се променя цялата геометрия на силите в окачването и шасито. А и възглавницата ще трябва да е или по-голяма, или на по-високо налягане, спрямо такава, работеща със здраво окачване, сиреч с по-малко натоварване?
Съвсем отделно, като стана дума за размери и налягане, кой как решава каква възглавница и какви са впечатленията от различните възглавници? Въобще има ли разлика при свиването на различни обеми въздух при едно и също нялягане?

Та затова ми е чуденката за окачването, затова и питах някой знае ли тези, които се продават с възглавници как са като конструкция и май наистина ще си сменя ресьорите с нови, а някой ден, като си насмогна на масрафа, ще мисля и за възглавници. И ако изпитам нужда.
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот datajumanji » 16 Сеп 2019, 16:39

Трябва да си подредиш ремонтите по важност, така че да не изпадаш в моята ситуация - занимавам се с маловажното и влизам в бокса в най- неподходящия момент.
Така планирай, че да не се дъниш като новобранец (мен).
А аз пак си държа на простото - рециклиране на ресорите.
Мисля си, че позитивизма решава доста проблеми, така че...нали...и все пак...дан'изтървъ селскътъ, чи чак утри има рейс... :)
Последна промяна datajumanji на 17 Сеп 2019, 08:37, променена общо 1 път
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот xfact » 16 Сеп 2019, 20:34

Един приятел, с голям сервиз само за ресори:

42.709102, 23.435325
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
xfact
 
Мнения: 430
Регистриран на: 26 Май 2019, 17:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот ogromnii » 16 Сеп 2019, 21:30

Това че моста опира в тампоните само по себе си е проблем единствено за тампоните - може да се поскъсат преждевременно. Ако сложиш възглавници те ще са на мястото на тампоните и ще поемат малка част от тежестта, основната пак ще си я носят ресорите. Тъпото е че вероятно ще се лишиш от тампоните. Слагането на допълнителни възглавници не е като на хамериканската версия, да останеш само във въздуха, става дума за допълнителен компонент, който се слага на мястото на тампона, без да се променя друго.
А както джуманджи ти написа - подреди си приоритетите, ниската задница не е драма. Ако те дразни - наблегни на семейните отношения след като децата заспят и ще ти мине ;) :lol: Може да спестиш и една нова кола, което е добра отплата за малко извънреден труд :ugeek: Щото техниката си старее, и остаряването и не е драма ако не драматизираш.

Това последното, макар и на майтап... Абе нали знаеш. От стар бус нов няма да направиш. И аз няма. И от моя си няма. Тенекии...
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

ПредишнаСледваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron