Айде сериозно за окачването

Видима от всички тема

Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 13 Сеп 2019, 14:11

Писах вече в една тема, ама може би е по-добре да си е отделна...
Отзад съм легнал на тампоните. Нещо ТРЯБВА и ЩЕ се направи, то е ясно. Отпред също не го усещам добре, но нямам база за сравнение.
Първо ще пипна отзад, но наистина искам да взема обосновано решение дали нови ресьори, или възглавници. Айде, половината сте с възглавници! Делчев почти ме разочарова с неговия пост в другата тема, но си му е субективно мнението. Как точно биха работили възглавниците при омекнали ресьори, какво би се получило като возия при налягане, което да повдигне до нормално положение отзад и всякакви други, щото аз нищо не знам. Или да сменя просто ресьори? И при такова постоянно натоварване може ли да се очаква нещо от оригиналните ресьори? Време за чудене имам, пари за даване гьотерджийската нямам...
Отпред как се разбира дали пружините са за смяна? Някои казват, че отпред може да не работи добре, амортисьорите в частност, защото отзад е клекнал буса...
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот datajumanji » 13 Сеп 2019, 15:33

Един познат си сложи допълнителен лис на ресорите. Ефекта бил много добър.
Но било доста бач и нерви.
„Умният човек вижда резултата предварително, а глупакът накрая...”
Мевляна Джалал ад-Дин Мехаммад Руми - персийския поет и мистик
datajumanji
 
Мнения: 988
Регистриран на: 31 Май 2019, 08:37

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот ogromnii » 13 Сеп 2019, 20:12

Провери предните втулки на носачите отпред и втулките на обеците на ресорите отзад.
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 13 Сеп 2019, 20:54

Ми как да проверявам отзад без да разглобявам. Напъвах ги, не се клатят...
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 13 Сеп 2019, 21:40

Ти не искаш ли да хвърлиш един цялостен поглед върху нещата по буса? Съвсем официално, разбира се :) Много неща се насъбраха и искам да са ясни и да се подкарат подред. Ама не да знам, че нещо не е както трябва, а какво конкретно е. Което може да се разбере без разглобяване, разбира се.
Имам да оправям теч на хидравличната помпа и да се смени маслото. Има вероятност и рейката да е прокапала лекинко.
Имам стартер за ремонт. За него ще отида на жичкаджия, да ми провери и инсталацията заради проблемите като тръгнат всички системи със закачането на дебитомера. Да изключа ел проблем.
Имам задно и предно окачване за пипане. Отпред май вдясно се чува лагера на тампона на тръгнал.
Имам дискове и накладки отзад за смяна.
Искам някой да ми провери лагерите на главините профилактично
Отделно след жичкаджията трябва да се видят тези ми ти проблеми. А и като захладнее пали сякаш на три цилиндъра с пушек и онази гадна миризма и после се оправя.
СЪЕДИНИТЕЛ И МАХОВИК! Маховика вече се опитва да си тръгне самостоятелно при палене и гасене, а един път се разтрака и докато работеше на място. Което напомня и за тампоните. На кутията е сменен, на двигателя не са пипани.
Покрай съединителя ми се иска и кутията да отиде на майстор. Синхронизатор на четвърта, профилатично нови лагери и дано е само това.
Толкоз, почти нищо :)
Оспамих темата за окачването... :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 13 Сеп 2019, 22:00

Идеята ми за възглавниците е, (че си хортуваме във Вайбър с потребител, който не е член, за съжаление ;) ),че при читави ресьори възглавниците с по-ниско налягане ще компенсират клякането и ще подобрят возията. При клекнали ресьори повече тежест ще падне на възглавниците, съответно по-високо налягане. Основната работа на окачването ще е тяхна, а е асно, че характеристиките на работа на ресьора и възглавницата са различни. И говорим за бус, който не е смятан да работи с въздух и възглавници, които не са смятани за този бус. Местоположението им също е важно...
Стигам до чуденката дали френските версии, които се продават и във вариант с възглавници имат друга конструкция и характеристики на окачването отзад. Други ресьори, конкретно място за възглавниците...
Проблема е, че не мога да си позволя и смяна на ресьори, като само те без труда са около 500 лева, и да слагам и възглавници. Може би най удачното е да сменя първо ресьорите и някой ден да сложа и въздух... Ама ако не се налага и може да стане добре само с възглавници... Глей кви сме ние безпаричните! А някои действат със замах, “нямат време за експерименти”, а парите като вестници :) Ма моето ми се струва по-вкусно. Ако приравня тези работи с влизането във Фантастико за хляб къде отива кефа? :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот mulenceto » 13 Сеп 2019, 23:10

Еее, тъкмо натъманих едни нови пружини на мулето.
Как се надърви отпред :)
Ама отзад много товарене е видяло и съм за възглавници.
mulenceto
 
Мнения: 259
Регистриран на: 24 Май 2019, 15:05

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот ogromnii » 14 Сеп 2019, 00:48

Ми може да се чуем и да се уговорим за някой ден да огледам, а пък според каквото излезе да го мислиш/мислим. Ресорите, ако само са клекнали спокойно можеш да им помогнеш с възглавници, ама за "возията" кое ще е по-добре не мога да кажа, уж с възглавници ставало вълшебно...
ogromnii
 
Мнения: 954
Регистриран на: 30 Май 2019, 20:31

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот Данаил Делчев » 16 Сеп 2019, 10:51

Щото ме спомена ,та си прочетох старото мнение ,което вече не е актуално. Миналия уикенд бях в Бистрица за изработка на резервоар за вода по специфични размери и форми. Получи се повече от добър резултат - 135 литра ,които обаче си тежат. От тогава до сега 900 км по родните пътища без магистрали,възглавниците вече на 3 атм - возия уникално мека. Щом жената вече спи спокойно отзад по време на движение и каза че е много по добре - ЗНАЧИ Е ТАКА :lol:
Шипка мината 2 пъти. Първия за 40 мин както си я минавам и с колата. Втория път 32 мин ,че едни батки майнички бяха решили че буса не върви по баири и завои. Много стабилност и мекота. Гъзинката си ми е вирната както си беше фабрично. Според моето НЕкомпетентно мнение ,ресьора няма да свърши работа в ситуация натоварен 24/7. След кратко време пак ще клекнеш.
За преденицата. Моята си е добре,но явно фабрично нещата не са измислени за каране в източен Европйски съюз. Много ми е твърдо и кошмарно. В Турция и в Ловешко има едни напречни ленти по платното които те предупреждаваат да намалиш ако не си видял знака. Отзад почти не ги усещам ,но отпред....си е гадно. Стария кемпер возеше уникално меко отвсякъде. Новите (след 2006) са яко дървени в предното окачване. На магистрала е ок,но кривнеш ли по селски пътища ....не е моя комфорт за возия. Замислям се и за предни възгавници,но не знам до колко са приложими и по конкретно кой? Интегралите на Лайка имат и предни на същото шаси. Нямам обаче наблюдения как возят. Само съм слушал...
Данаил Делчев
 
Мнения: 134
Регистриран на: 23 Май 2019, 18:03

Re: Айде сериозно за окачването

Мнениеот chicken » 16 Сеп 2019, 11:40

Хм. Направо почти ме нави. Остават два въпроса. Финансовия дали да си седя на принципите и да се чудя къде, или... :) А, не, не там, опазил Господ! Ако въобще предлагат такова нещо. За друго място си мислех :)
chicken
 
Мнения: 2528
Регистриран на: 30 Май 2019, 14:09

Следваща

Назад към Ремонти и аварии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron